Thursday, March 5, 2009

aku hampir putus asa!

kpala rs penin....
badan mcm ada rashes...
gatal2...aku allergic ngan salmon&tuna ka?
aku pn x pasti....
@ air d hostel Bau ni yg ada problem...
jerawat pun ada muncul 1...
aduh,makin truk.parah2....
dah hmpir 3 mingu kat Bau,adeh...kulit pun dh sunburn skit...
bkn nk makin cerah,makin tpaksa berjemur,adalah...
2 minggu plus gik kesengsaraan kat Bau akan berakhir...
byk benda yg DUE...
research ku pelu abiskn dlm bln tok...
assessment kat hospital xtauk la bla...ikot mood Mdm...
tp,esok aku kat A&E,so ok lah skit...
tlepas dr assessment....

adakah aku hmpir putus asa?
putus asa dgn kehidupanku...
adakah benar aku akn menjadi nurse???
aku tiada jwpan utk soalan itu...
mgkn staff penah memberitahu,diriku ssuai mjd nurse...
mgkn kerna aku hebat sedikit dlm set line & ambil blood patient..
ya,aku akui,aku suka bab jd "vampire"....
ambil blood,set IV branula....
tp,apa yg akan membuat aku bertahan dlm bidang ini...
minatku?sudah tentu bukan...
daku lupakan cita2 yg penah ku impikan dr kecil,
kerna aku sudah melihat,menyaksikan sendiri,
faktanya tidak seindah mimpiku...
mimpiku sekadar dongeng semata2...

diriku melepaskan subjek yg paling aku minati...
paling aku dambakan skrng...
aku ingin...kembali...
mempelajari ilmu hisab yg sudah lama aku tinggalkn...
msh adakah lagi peluang utk diriku menggapai perkara yg aku inginkan...

cita2 ibuku,telah hmpir ku penuhi...
si ibu mendoakan supaya aku bergraduate di unimas...
Ya,aku akan memenuhi impian ibu ku....
tapi,aku terlupa,apakah impianku???
aku tanam impianku utk memenuhi impian ibuku...
biarlah....asalkan ibuku bahagia...
tp,adakah aku bhgia dgn perjalanan hidupku...
adakah kenangan manisku lebih byk dr kenangan pahitku??

aku memberikan senyuman ikhlas kepada smua yg aku kenali...
tp,aku tak tahu,adakah hatiku merintih,@pn menangis....
tak guna menyesal skrng,kerna kehidupan bknny spt movie.movie yg blh kita hentikan@ulang semula...
mgkn ada hikmah di sebaliknya....
aku pn x tahu...

aku takut,
diriku akan putus asa,
putus asa & patah semangat...
aku xmau perkara itu berlaku...
tp,jika perkara tsebut berlaku,apa yg perlu aku lakukan...

teruskan perjuangan yg aku sendiri x tahu di mana titik noktahnya...
wujudkah titik noktah itu???
Nukilan: norlida@ske2ti

0 comments:

Love is...
© "NuKiLaN hAti di kUtUb kUcHinG" - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace