Thursday, January 1, 2009

happy new year 2009

selamat tahun baru 2009...
ini nukilan pertama pd tahun yang baru...
tahun ini sudah semestinya hidupku akan menjadi lebih chaos....
tahun ni,aku menghadapi semester terakhir utk ijazah sarjana muda dalam kejururawatan yg mengambil ms slama 4 thn...
ada byk tugasan yg menanti...
presentation,clinical evaluation,research ku,osce,exam JPJ yg akan aku ambil pertengahan bulan Januari...
aku mesti gunakan speed selaju yg blh utk menyiapkn research ku...
buat ms skrng,msh dlm process data collection...
hrp2,tiada halangan yg akn membantutkn kajianku...
oleh disbbkn byk tugasan yg perlu dibuat,mgkn entry utk blog ni akan bkurangan...
aku akan siapkan tugasanku dahulu & perkara lain akan ku ignorekn...huhu...


BUT...BUT...BUT....
today,ada benda yg xaku sangka telah berlaku.lamunan mimpi & tidurku terganggu dek krn ada bunyi vibrate.sudah semestinya dtg dr hp aku yg diletakkn di bwh bantal empukku...aku melihat skrin hp,tp nombor yg dipaparkan tidak didaftarkan pada SIM phone aku.siapakah yg menelefon aku pd pagi ni?tutor driving aku kah?tanpa ragu2,aku menekan punat 'answer' & aku menjwp dgn nada yg mls.
"hello,siapa ni?"
dia bertanya,blh berckp dgn noli?aku mengiyakan,yg mmg aku lah noli.siapa pulak org ni?dia memperkenalkn diri & uupppppsssss...... UNEXPECTED CALL!
my ex-bf call...knpa tiba2 cal ni?owh...bertanya kbr.tp,bkn dia study kat NZ ke?takkan dh hbs study?bla ditanya,owh tgh cuti 1bln...
adeh,lps sesi 'icebreaking',persoalan yg utama knpa dia call aku tluah juga.
"skrng ni masih single @ dh ada bf?".aku berterus-terang,yg aku sudah berpunya&hbungn kami sudah setahun lebih...mgkn kejujuran aku akn menyakitkn hatinya,tp itulah kebenarannya.hatiku dimiliki lelaki lain&bkn dia.
then...tiba2,dia memberitahu aku,yg dia mahu aku pesan pada bf ku,yg bf ku telah mengambil hak nya.WHAT?HAK NYA?sejak bla aku ni jadi hak dia?aku telah lama berpisah dgn dirinya sblm aku menjalinkan hubungan dgn bf aku skrng.bagi aku,tiada siapa yg mengambil hak siapa.mgkn dia terluka kerna aku yg meminta perpisahan,tp sikap ego & pemaksa yg ada pada dirinya menyebabkn aku x selesa berhubung dgnnya...cinta itu indah & aku berhak memberi cintaku pd org yg aku suka & berkenan.bkn pada semberangan org.
di sini,tidak timbul hal aku curang @ x setia.setelah hubungan pertama aku putus,baru lah aku bertemu jodoh dgn bf ku skrng.

aku mmg xserasi dgn dirimu,terimalah hakikat tersebut.teruskan hidupmu,janganlah dikau tenung gmbrku setiap pagi....
aku xmungkin kembali pd dirimu...
maafkn diriku kerna aku yg minta perpisahan...
tp,jika mmg dari awal perkenalan,kita mmg sudah x serasi,kenapa nk panjangkan lagi crt yg sudah pn mati...
dikau teruskanlah dgn kehidupanmu...
aku xmahu meneruskan hubungan atas dasar paksaan...
cintaku luhur,bkn paksaan...
dikau cari lah wanita yg bisa memahami dirimu...
& dikau harus fhm,aku bknlah wanita itu...
slmat tinggal ex-ku....

Nukilan: norlida@ske2ti

0 comments:

Love is...
© "NuKiLaN hAti di kUtUb kUcHinG" - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace