Monday, December 22, 2008

sial lah!

22/12/08--Monday

aritok aku ngan geram sik tauk tahap apa dah....pagi tok balit dari umah kat PJ,then nangga umah kat kpg cam mengambor jak.ingatkan tikus tek jadi glak,tp heran juak aku,apahal smpei brg atas kabinet ya,pecah2.brg dlm almari pun mcm ada yg pecah.camne ka brg dlm almari blh pecah?xkn tikus mukak almari ya?pndei na juak tikus kinektok.pasya,jalan la slow2,masuk umah...pasya,nangga kat ruang tamu,pahal mcm ada lumpur semacam jk.stauk aku,bla ninggal umah,ne da kitaorng ngambor2 umah.ada tapak kasut berlumpur la.pasya,bilit aku mcm ada tbuka skit,aku buka la slow2,pasya,nangga penutup kotak yg sepatutnya dlm laci,tp skrng tok di luar laci.eh,lain mcm jk bilit aku tok.carpet kotor gila,then,katil pn mcm kotor2 juak.uppsss.....hp aku dlm almari.cpt2 ku mukak laci.ahhhhhhhhhh................hp aku ilang! 2 hp aku ilang.then,camera lama aku yg msh nmpak baru,hard disk aku yg ada byk movie pn ilang juak.sial,celaka,babi juak,ada pencuri masuk rumah paduhal.check gik meja solek aku.celaka!gelang,rantai,cincin,pin2,spec hitam aku yg kacak&koleksi jam tgn,minyak wangi,koleksi wallet aku pun ilang juak.radio,tv lama,4 kotak kasut aku yg kasutnya mmg gik baru pun ilang juak.hancurnya hati aku skrng tok.rasa tok lagi sakit dr break ngn gerek.sakitnya hati aku ngn pencuri ya!!!!!!!!!!!!

BIAR AKU LIST BRG2 AKU YG ILANG,SO AKU AKAN INGAT SMPEI BILA2:
  1. 2 HANDPHONE NOKIA
  2. HARD DISK(BYK MOVIE,LAGU&VIDEO DLM YA,PASYA NOTA2 AKU DR 1ST YR SMPEI SKRNG,SMUA DLM YA....WUUAAAAAAAA.......................)
  3. CAMERA
  4. MP4
  5. WALKMAN
  6. KOLEKSI WALLET
  7. KOLEKSI RANTAI (HADIAH DR KAWAN, BELI KAT MEKAH, BELI KAT AREA KCH,BELI MASA AKU MELANCONG, RANTAI MUTIARA AKU BELI KAT LABUAN)
  8. KOLEKSI GELANG TANGAN (YANG AKU BELI KAT STOK @ MASA AKU PEGI MELANCONG, GELANG KRISTALKU)
  9. KOLEKSI CINCIN (CINCIN SILVER,CINCIN DIBERI ORG)
  10. 2 SPECTACLE HITAM YG AKU SYG GILA
  11. PIN-PIN BESAR YG AKU JAGA DGN PENUH TELITI
  12. RADIO
  13. MGKN ADA BAG2 AKU PUN DICURI JUAK,TP AKU XDPT IDENTIFY NAK NE 1.
  14. 4 KOTAK KASUT,YG MMG ADA KASUT DLM YA (KASUT SUKAN,KASUT AKU YG COMEL ADA REBEN DI DEPAN WARNA PUTIH,THEN KASUT APA GIK YG ILANG,AKU PN XSURE) + KASUT KULIT LAMA AKU PUN ILANG JUAK.
  15. KOLEKSI JAM TANGANKU (MMG BYK LA JAM AKU)
BRG2 MAK YG ILANG:
  1. PENGISAR
  2. PENGEPOK (AKU DH LUPA APA NM BENDA TOK DLM BM)
  3. TV HITACHI LAMA
  4. KAIN KERINGKAM X 2

sial!rumah tok xpenah masuk pencuri,pasya tiba2 jak,rumah tok knk curi.dah la ariya rmh sebelah tayar kreta&rim kenak curi juak.skrng rmh aku pulak.

ada sigek gik crt.mlm tadik,kwn mak call,then,nya mdh yg ada nangga rmh kitaorg dibukak lampu depan ari jumaat mlm.kitaorg kluar dr rmh,jumaat malam kul 7.40pm camya.pasya,nya nangga api bukak lepas isyak.eh,kitaorg kn dh kluar rmh tim ya.camne lampu blh bukak sedangkn kitaorg xda kat umah.kwn mak tek melimpas rmh kitaorg mlm ya sbb nk g pasar,then bla nya balit dr pasar,limpas gik rmh kitaorg,lmpu dh tutup.heran juak nya.2-3 kali kwn mak try call phone rmh,tp xda org jwp.ari isnin jak baru mak angkat cal nya.paduhal,pencuri yg mukak lampu dpn rmh,tp wlaupun lampu dibukak nya,brg kat ruang tamu byk juak yg pecah.sial la pencuri ya.KIMAK MENA KAU YA!

byk brg aku dh xda.koleksi brg perhiasan aku yg mmg dh bertahun2 aku simpan&aku jaga mena2 dh diambik oleh pencuri.spec aku yg mmg sesuai utk aku pn dh dicuri.apa lagi brg yg tinggal?hadiah hr jd ke-17 yg mak berik ya berupa hp aku yg pertama,aku syg gila hp ya.hp ya hp aku yg pertama,then hp ya yg temankan aku ms kat labuan.byk nilai2 sentimental dlm hp ya.hp aku yg kedua,hp yg aku beli dr duit biasiswa yayasan s'wak.guna duit ku dirik tmbah ngn duit raya.sedihnya aku...........hp ya yg aku pkei mula2 bila knal ngn bf aku.ada msj2 dr nya yg aku syg&xpenah aku nk buang,tp skrng tok,aku dh xdpt tangga hp ya agik.msj ya ilang camya ajak.hancurnya hati aku....xda org dpt mengerti,betapa peritnya utk trima tok semua.

aku dh ilang brg yg aku syg.mmg,brg blh dicari,tp kenangan & memori pada brg ya,camne mok carik agik?air mata peneman setia aku sekarang.mgkn di luar,aku blh menjadi 'pelakon'.berpura2 yg aku dpt menerima brg kesayanganku dicuri org.tp,org xtauk,camne aku berusaha utk kumpul brg2 ya.aku xpenah nk minta duit dr org utk beli brg yg aku mahu,tp aku guna duit aku sendiri utk beli brg yg aku inginkan.aku rindu dgn brg2 aku.aku terlalu rindu.

camne aku mok lupakan brg aku.setiap kali aku terkenang brg2 aku yg dicuri org,aku nangis.camne aku xnangis?aku xpenah nk ilangkan brg aku,tp skrng tok,laci aku dh kosong,almari kasut aku ada empty space.aku x sanggup nk nangga & kemas laci&almari aku.aku cuba terima yg perkara tok dugaan hidup aku,tp hatiku hancur.hancur berderai.....spt kaca yg pecah berderai....mcm mn aku nk kumpul semangat aku kembali,kembali ke alam yg nyata,menerima yg brg yg aku syg telah hilang dr mataku...kali terakhir aku melihat brgku pada hari jumaat siang nya.pilunya hati.

aku cuba utk tidak menangis,tp apakan daya.menangis adalah sahabat setiaku,yg menemani diriku,saat ini.aku xsanggup melihat setiap sudut bilikku yg sudahpun digeledah oleh pencuri2.pencuri yg meninggalkan kesan trauma pd diriku,yg telah mencuri segala harta kesayanganku...aku berharap,ianya sebuah mimpi,tp ini adalah kenyataan.kenyataan yg perlu aku terima.brg aku telah tiada.lmbat laun,kenangan aku pada brg tersebut pun akan hilang juga.aku xmahu melupakan kenangan itu,tp brg yg mengingatkn diriku tentang kemanisan memori tersebut telah tiada.hilang dlm sekelip mata,tanpa mengucapkan selamat tinggal.aku terkelu....hidupku kelam sedikit dr sblmnya...aku xmgkn seceria dulu,hati ku tetap terluka.

0 comments:

Love is...
© "NuKiLaN hAti di kUtUb kUcHinG" - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace