Wednesday, March 18, 2009

hasil dari viva!

ada kisah yg menarik & pelik berlaku ptg tek.ada sesi viva,iaitu sesi bersoal-jwp @ lebih kepada sesi meluahkan rasa tidak puas hati ku kpd clinical teacher & lecturer, sebaliknya.aku,cam biasa la,komen yg biasa2 jak...korang ingat dgn plh cara camya,aku akan padah semua crt?huh,i'm too secretive...aku xkn pdh smua benda.haha....klak,mun aku pdh semua,korang kecik ati lak.haha...tp,ada la tek,clinical teacher ya mdh,yg aku tok xsesuai keja jadi nurse kat ward,mgkn sbb tulisan ku ya,x kacak glak kot.haha...xpa la...mmg tulisan ku camya,camne nk molah...mun nk improve pn,pelu time & tim steady skit.haaa...then,ada lagik komen yg pelik dr lecturer.nya komen apa?mok tauk.nya padah,behavior aku tok x professional glak.x mencerminkan nurse yg professional.& nya pdh body gesture & percakapan aku (suara aku yg kecik ya), mcm GEDIK!dapat cayak x yg slama aku idup di dunia tok,xda org pdh aku gedik,& tba2,after posting 5 weeks tok (tp,nya observe aku brp kali jak),then final conclusion ialah---> AKU GEDIK!
huh,bla aku tanya,time ne aku gedik,nya pdh "bila2".apa ka mksd nya ya?aku plh muka kedak gedik.apa ka mksdny,aku pun xphm.aku rs aku pelu opinion,my lovely besfrend.
ko kenak berik komen mena2.spanjang kita berkawan,aku ada nmpak gedik ka?aku btul2 confuse skrng.mun pdh manja ya,ada la skit.tp,xkn manja aku ya smpei tahap gedik kot.

adakah,bila nak jadi seorang professional nurse,semua sikap kita yg mmg natural manja & bersuara mcm budak kecik perlu diubah?adakah salah jika mmg suaraku spt budak kecil?bkn nya aku sengaja berbuat begitu,tp aku bkn girl yg akan bercakap dgn nada yg kuat.aku x sangka,dalam ms 5 minggu,lecturer ya blh komen camya.ntah la berdasarkan apa nya pdh aku tok gedik.but,my heart,feel so hurt right now.if ikutkan hati,malam tok juak aku balit kch.aku dah mls nk nangga muka lecturer ya.i want 2 hug my mummy...i'm so2 hurt right now!

i'm so hurt & rs mcm dh nekad jak xmok truskan kerjaya sbg nurse.buat apa kita jadi seorang professional nurse,tp kita pelu hipokrit dgn diri sendiri?buat apa pelu korbankan sikap natural kita,sedangkan dgn personaliti kita ya,kita dpt rapport dgn stranger.UNIMAS, especially lecturer&clinical teacher nya,try 2 develop us perfect as possible...is it perfectionist terlalu penting?camne ngan prinsip sendiri?sikap natural kita?adakah kita pelu buang semua natural sikap kita,supaya kita jd perfect di mata org lain?buat apa jd perfect di mata org lain,tp di dlm hati kita,ada 'lohong' & 'lubang' yg besar?they try 2 teach me 2 be hypocrite. & i hate that person.who try 2 change me.i really hate that person.i really don't want 2 meet that person anymore.i fed up with my life.

aku menyesal dgn keputusan yg pernah aku lakukan.alangkah indah jika kehidupanku dpt diputar kembali.alangkah indah jika skrng ini hanyalah mimpi belaka & bila aku terjaga,ianya akan lenyap dr otak ku.mungkin dulu,aku dpt teguhkan hatiku,& meyakinkan diriku,kehidupan aku lalui skrng,ada hikmahnya...tapi,skrng.sudah tiada pemangkin yg akan 'menolak' aku supaya maju terus ke hadapan.i'm tired...zzzz.......

Nukilan hatiku,
~noli@ske2ti~

2 comments:

den huzaiman Mohammad said...

Wauuu!! That so hard men huhuu opsss a woman nursing :p warhhh dah ok ka perasan ktk knektowk? Gk ada cdak lecture ktk tek? So ktk dh ubah sikap gedik ktk ala manja ya tek tok jd nurse pro kar? Kekeke guro ajak.Boh manas.,Yap!! Bena kata ktk..Dont be hpocrit..Beh2 gk hpocrit dgn dirik kta mpun.That so heart menusuk kalbu gtu kehkeh bab kmk dh merasainya..Kmk pnah jd hpocrit..Situasi yg x dpt d elakkn huhu cgek jak dpt mek suggest n pesan ngn ktk.. Choose the best thing to impr0ve your live.. Pilih yg tbaik utk hdup ktk..Mun nya x sesuai dgn ktk.Lepas kan.. Wau!! Pande2 kmk jak mengomen huhu k da daa take care

sKe2Ti said...

terima kasih utk komen ya,denhuzaiman...

Love is...
© "NuKiLaN hAti di kUtUb kUcHinG" - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace